Artsiom Eikhart
Master's thesis
Iracionalita ve spořebním chování
Irrationality in Consumer Behavior
Abstract:
Předmětem diplomové práce je iracionální spotřební chování ekonomických subjektů v podmínkách postmoderního kapitalismu. Cílem práce je kriticky zhodnotit standardní teorie, modely a přístupy ke spotřebnímu chování založené na racionálních principech, zdůraznit význam iracionality v ekonomické teorii a spotřebě a prozkoumat její příčiny. Metodou mezioborového propojení poznatků z ekonomie, sociologie …moreAbstract:
The subject of the diploma thesis is irrational consumer behavior of economic subjects in conditions of postmodern capitalism. The aim of the thesis is to critically evaluate standard theories, models and approaches to consumer behavior based on rational principles, to emphasize the importance of irrationality in economic theory and consumption and to examine its causes. By the method of interdisciplinary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 2. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71517
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2017
- Supervisor: Zuzana Džbánková
- Reader: Lubomíra Breňová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71517
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Důchodová pružnost spotřebitelské poptávky po potravinách ve vybraných evropských zemí
Juraj Tokár -
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Consumer behavior towards telemarketing
Tinatin Kharaishvili -
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Consumer behavior of the middle class
Oleh Kostyuk -
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Nataliya Khaustova -
Racionalita versus iracionalita v manažerském rozhodování
Tereza Daňková