Japonské a Čínské etikety a jejich vliv na hotelnictví a cestovní ruch – Uladzislau Lubneuski
Uladzislau Lubneuski
Bachelor's thesis
Japonské a Čínské etikety a jejich vliv na hotelnictví a cestovní ruch
Japanese and Chinese labels and it's impact on the hospitality and travel
Abstract:
Předmětem této práce je zjištění, v čem spočívá vliv čínské a japonské etikety na činnost hotelů v ČR. Teoretická část dané bakalářské práce je věnována pojetí etiky a etikety a zabývá se určením jejich hlavních charakteristik. Součástí teoretické části práce je také popis hodnotových a kulturních základů čínské a japonské etikety. V praktické části práce jsou uvedeny nejen hlavní statistické údaje …moreAbstract:
The subject of this thesis is to find out the influence of the Chinese and Japanese etiquette on the activities of hotels in the Czech Republic. The theoretical part of the bachelor thesis is devoted to the concept of ethics and etiquette and deals with the determination of their main characteristics. This part also includes description of the values and cultural basis of the Chinese and Japanese etiquette …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2017
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/14961/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2017
- Supervisor: Mgr. Monika Klímová
- Reader: Mgr. Věra Fišerová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Čínská etiketa a její vliv na hotelnictví a cestovní ruch.
Eliška Střílková -
Čínská obchodní etiketa
Dominika Pokorná -
Obchodní jednání a etiketa současné Číny
Zuzana Babická -
Špecifické problémy etikety v hotelierstve
Veronika Holecová -
Znalost čínské obchodní etikety: přínos pro zahraniční korporace
Leo Huang -
Mezikulturní analýza společenské a obchodní etikety Spojených států amerických a Číny
Renata NAKLÁDALOVÁ -
Udržitelný cestovní ruch v lázeňském prostředí Luhačovic (ve světle konceptu společenské směny)
Kristýna Hubáčková -
Social listening v cestovnom ruchu
Simona Križanová