Marketingový význam body image žen – Zuzana Křížová
Zuzana Křížová
Diplomová práce
Marketingový význam body image žen
Marketing importance of women's body image
Anotace:
Diplomová práce se zabývá výzkumem marketingového významu body image žen. Mezi výzkumné metody, kterých bylo využito, patří kvantitativní výzkum realizovaný formou asistovaného dotazování a obsahová analýza inzerce otištěné v pěti časopisech určených ženské části populace. Cílem dotazování je zjistit aktuální tělesný stav českých žen a jejich pohled na zobrazení "ideálu" ženské krásy v reklamě. Obsahová …víceAbstract:
This thesis deals with research of the marketing importance of women's body image. The research methods including quantitative research performed by assisted interviewing and content analysis of printed advertisements in five magazines targeted on female population were used. The aims of the interviewing are to determine the current physical condition of Czech women and their views on the display …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 6. 2011
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30784
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2012
- Vedoucí: Jan Koudelka
- Oponent: Ondřej Pešek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30784
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Cultural Effects on Consumer Behavior and Marketing Mix for a Global Company – India and Czech Republic Comparison
Ashish Kumar -
Social media and content marketing as a part of an effective online marketing strategy
Michal Augustini -
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
NATO and Cyber: Content Analysis of Alliance’s Strategic Concepts and Summit Declarations
Michaela Prucková -
The foreign-policy content of selected State of the Union addresses: a discourse analysis
Jan Doškář -
Translation and Analysis of the Winchester Manuscript from the Anglo-Saxon Chronicles
Jakub Dvořák -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong