The Benefits of Shared Reading with Young Learners in English Language Acquisition – Bc. Kateřina Doležalová
Bc. Kateřina Doležalová
Master's thesis
The Benefits of Shared Reading with Young Learners in English Language Acquisition
The Benefits of Shared Reading with Young Learners in English Language Acquisition
Abstract:
Diplomová práce se zabývá významem rozvoje čtenářské gramotnosti mladších žáků v hodinách anglického jazyka prostřednictvím sdíleného čtení. Práce předkládá klíčové komponenty procesu čtení a analyzuje výhody zmíněné metody v rozvoji schopností a strategií nutných při porozumění čteného textu. Cílem praktické části této práce je analyzovat přístup učitelů a žáků ke čtení v hodinách anglického jazyka …moreAbstract:
The Diploma Thesis ponders the meaning of developing the reading literacy of young learners in English lessons by means of shared reading. It presents the key components of the reading process and analyses the benefits of the above method in developing both the skills and strategies vital in reading comprehension. The aim of the practical part of the thesis is to analyze the attitudes of teachers and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vywvt/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2011
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOLEŽALOVÁ, Kateřina. \textit{The Benefits of Shared Reading with Young Learners in English Language Acquisition}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/ptii0o/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Model pedagogické praxe studentů v Mateřské škole Olomouc, Blanická 16 v kontextu se sociálním učením dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Dana Březovská -
Strategie čtení jako nástroj podporující dovednost čtení
Adéla Vítová -
Strategie k rozvoji předpokladů pro výuku počátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Hana Hadrabová -
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Marta Plecitá -
Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině
Eva Bumbálková -
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková