Using Stories in Teaching English – Mgr. Žaneta Urbancová, DiS.
Mgr. Žaneta Urbancová, DiS.
Bachelor's thesis
Using Stories in Teaching English
Using Stories in Teaching English
Abstract:
Bakalářská práce Používání příběhů ve výuce angličtiny pojednává o důležitosti poslouchání, čtení a vytváření příběhů při studiu cizího jazyka, v tomto případě angličtiny. Svou práci jsem zaměřila na studenty druhého stupně základní školy, protože příběhy jsou nezbytné pro dobrý vývoj nejen malých dětí, ale i dospívajících. Uvádím důvody, proč jsou příběhy důležité, z jakých zdrojů je můžeme čerpat …moreAbstract:
The thesis Using Stories in Teaching English deals with a need of listening to, reading and creating stories in learning foreign language, in this case English. I focus my thesis on students of secondary school, because stories are necessary not only for a good development of young children, but adolescents as well. I state reasons why stories are important, from what sources we can gain stories and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 9. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qclqz/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2006
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - English
Theses on a related topic
-
Vliv zesměšňování na sociálních sítích a jeho dopad na psychiku dětí
Petra Padyásková -
Fúze digitálních her a filmů – interaktivní film: struktura a rozdíly ve vyprávění příběhu
Lubomír Konečný -
Vyprávění příběhu v digitálních hrách a typologie interakce hráče
Ondřej Chalupník -
Historie v příbězích a příběhy v historii: Vyprávění a historický komentář ve Ztracených v Mnichově
Michael Šenovský -
Význam ilustrované předlohy při vykreslování prožívání postavy při vyprávění příběhu
Lucie Suszková -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Narativní produkce dětí předškolního věku v závislosti na poskytnuté opoře pro vyprávění příběhu
Tereza Jurajdová