Využití umělé inteligence v marketingových procesech – Bc. Kateryna Narusevych
Bc. Kateryna Narusevych
Master's thesis
Využití umělé inteligence v marketingových procesech
Application of AI technology in marketing processes
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití umělé inteligence (AI) v marketingových procesech. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak efektivně mohou být AI nástroje implementovány do marketingových strategií a jaké mají etické a právní dopady v současném podnikatelském prostředí. V teoretické části práce bylo představeno přehled evoluci marketingových konceptů, poskytnuto komplexní a srozumitelný přehled …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the possibilities of using artificial intelligence (AI) in marketing processes. The main goal of the work was to find out how effectively AI tools can be implemented in marketing strategies and what ethical and legal implications they have in the current business environment. In the theoretical part of the work, an overview of the evolution of marketing concepts was presented …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dh4wz/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: M.Sc. Mirela Moldoveanu, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Automatizace analýzy dat v oblasti zákaznického zážitku v korporátní společnosti pomocí nástrojů datového modelování
Pavlína Krmelová -
Automatizace zpracování a analýzy fotometrických dat tranzitujících exoplanet z IČ přístroje HAWK-I observatoře ESO
Martin Blažek -
Automatizace a vizualizace dat logistických emisí za účelem udržitelného rozhodování
Vojtěch Kosina -
Využití analýzy dat pro automatizaci administrativních a reportingových činností
Jakub Kylián -
Automatizace klasifikace klíčových slov
Romana Pejcalová -
Using Generative Artificial Intelligence in Marketing
Tomáš Dubač -
Využití Artificial Intelligence v online marketingu: Messenger bot ve zdravotnictví
Lucie Pražáková -
Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust
Jan-Michel Gawinski