Bc. Jitka Wernerová

Master's thesis

Analýza sociální reklamy některé státní instituce

Analysis Of The Social Advertising Of A State Institution
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na téma sociální reklama. Jedná se o komunikační prostředek, který upozorňuje na společenské problémy. Působením na emoce se snaží dosáhnout změny chování a postoje cílové skupiny a tím tak dosáhnout celospolečenského zisku. Teoretická část definuje pojmy jako je sociální reklama nebo sociální marketing. Zaměřuje se na rozdíly mezi komerční a nekomerční reklamou. Popisuje …more
Abstract:
The Diploma thesis focuses on the topic of social advertising. It is a communication tool which brings attention to social problems. Emotionally involved advertising is trying to achieve changes in behavior and attitudes of the target group and thereby reach the society-wide profit. The theoretical part defines terms such as social advertising and social marketing. It focuses on the differences between …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní