Monika Bsonková

Master's thesis

Strategie učitele ke zvýšení motivace žáků k učení na 1. stupni základních škol

Teacher's Strategies to Increase Pupil Motivation to learn in Primary Education
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá strategiemi učitelů, které zvyšují motivaci žáků k učení na 1. stupni základních škol. Zaměřovali jsme se především na učitele, kteří působí v první nebo ve druhé třídě základních škol. Našim cílem bylo zjistit, jaké konkrétní strategie motivace k učení učitelé zařazují do svých vyučovacích hodin na 1. stupni základních škol. Rozhodli jsme se pro kvalitativní design …more
Abstract:
The presented diploma thesis focuses on the strategies used by teachers to enhance students' motivation to learn in primary schools. We predominantly targeted teachers working in the first or second grade of primary schools. Our aim was to identify specific strategies of motivation for learning that teachers incorporate into their lessons in primary schools. We selected a qualitative research design …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. lic. Renáta Matušů, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bsonková, Monika. Strategie učitele ke zvýšení motivace žáků k učení na 1. stupni základních škol. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe