Filmové a seriálové adaptace počítačových her – BcA. Tereza MARKOVÁ
BcA. Tereza MARKOVÁ
Diplomová práce
Filmové a seriálové adaptace počítačových her
Movie and TV Series' Adaptations of Video Games
Anotace:
Tato diplomová práce se soustředí na filmové a seriálové adaptace, jež vznikly na základě videoherní předlohy, ale také na ony původní počítačové hry. Cílem je zjistit, proč se idea zfilmování světově uznávaných herních titulů stala v posledních letech tak populární, a přirovnat vybraná ztvárnění k jejich hernímu originálu, přičemž jsou díla analyzována a porovnána nejen s původní hrou, ale také sama …víceAbstract:
This diploma thesis focuses on film and serial adaptations that were created on the basis of a video game template, but also on the original computer games. The goal is to find out why the idea of filming world-renowned game titles has become so popular in recent years, and compare selected renditions to their game originals, with the works analyzed and compared not only to the original game but also …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2023
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2023
- Vedoucí: Mgr. Denisa Jánská
Citační záznam
Jak správně citovat práci
MARKOVÁ, Tereza. Filmové a seriálové adaptace počítačových her. Ostrava, 2023. diplomová práce (MgA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Fakulta uměníMagisterský studijní program / obor:
Intermediální umění / Knižní design a animace
Práce na příbuzné téma
-
Herní hudba a film: Interaktivita a funkcionalita v herní hudbě
Ondřej Havrlant -
Product Placement a jeho vliv na marketingovou komunikaci ve světě počítačových her, filmů a podobných médií
Lukáš Bartoň -
Křižovatka žánru, videoherní adaptace a transmediálního vyprávění: Mortal Kombat – Boj na život a na smrt pro hráče i nehráče
Martin Osif -
Historie a vývoj hudby ve videohrách
Simona Plottová -
Fúze digitálních her a filmů – interaktivní film: struktura a rozdíly ve vyprávění příběhu
Lubomír Konečný -
Le film comme le moyen d’éducation multiculturelle en classe de FLE
Barbora Plšková -
Loutka mezi divadlem, filmem a televizí - Výtvarný jazyk filmů a televizních pořadů s divadelní loutkou 1950-2020
Pavel Jirásek