Využití fanouškovských tokenů jako nástroj marketingu sportovního klubu – Antonín Valášek
Antonín Valášek
Master's thesis
Využití fanouškovských tokenů jako nástroj marketingu sportovního klubu
The Use of Fan Tokens as a Marketing Tool for Sports Club
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití moderních technologií, zejména fanouškovských tokenů, pro marketingové potřeby sportovních klubů. Cílem práce je navrhnout řešení a praktické koncepty, které sportovním klubům poskytnou efektivnější a transparentnější způsoby interakce se svými fanoušky právě díky využití zmiňovaných technologií. Teoretická část nejprve definuje pojem fanouškovství a představuje …moreAbstract:
This thesis deals with the possibilities of using modern technologies, especially fan tokens, for the purpose of marketing sports clubs. The aim of the thesis is to propose solutions and practical concepts that will provide sports clubs with more effective and transparent ways of interacting with their fans thanks to the use of these technologies. The theoretical section first defines the concept of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90972
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2023
- Supervisor: Jakub Jedlinský
- Reader: Ilya Bolotov
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90972
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Sports Marketing and Its Social Impact
Michael Rufer -
Sport marketing and its social implications
Berkant Sözbilir -
Sports Marketing after the Financial Crisis
Kateřina Salajková -
Sportovní marketing v českých klubech hokejové Extraligy a zahraniční NHL
Patricia Sittingerová -
Marketing and Medializing Minor Sports
Tamara Savelyeva -
Marketing and Medializing Minor Sports
Aneta Prokopcová -
Le marketing du club de football Paris Saint-Germain FC
Vanesa PACKOVÁ