Pronunciation Progress with Duolingo: A Case Study – Bc. Tereza Šikulová
Bc. Tereza Šikulová
Bakalářská práce
Pronunciation Progress with Duolingo: A Case Study
Pronunciation Progress with Duolingo: A Case Study
Anotace:
Tato práce mapuje pokroky ve výslovnosti českého dospělého věčného začátečníka učící se angličtinu pomocí aplikace Duolingo po dobu tří měsíců. Respondentka vytvořila, na začátku i na konci výzkumu, audionahrávky dvaceti vět, které obsahovaly problematická slova pro české studenty angličtiny. Kromě toho byla respondentka požádána o nahrávku odpovědí na deset otevřených otázek týkajících se jejího názoru …víceAbstract:
This thesis explores the pronunciation progress of an adult false beginner English learner of Czech origin who has been using Duolingo every day over the course of three months. The participant recorded twenty sentences that included problematic words for Czech speakers before and after the treatment. Additionally, ten open-ended questions were used for a recording to find out participant’s personal …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o1dil/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2023
- Vedoucí: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Žaneta Voldánová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání / Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová