Společenská odpovědnost podnikání ve sportu – Bc. Rozčinská Rozčinská
Bc. Rozčinská Rozčinská
Master's thesis
Společenská odpovědnost podnikání ve sportu
Corporate Social Responsibility in Sport
Abstract:
Společenská odpovědnost firem (CSR) se ve složitém a moderním pod-nikatelském prostředí vyvinula z propojení s aktivitami souvisejícími s filantropií až po její chápání jako inovativního paradigmatu řízení v organizacích, které generuje zisky nejen pro firmu, ale i pro společnost. Praxe CSR byla vždy nedílnou součástí sportovních organizací a rychle roste na popularitě. Vědci však zjistili, že neexistuje …moreAbstract:
Corporate Social Responsibility (CSR) has evolved in the complex and modern business environment from being a link with activities related to philanthropy to its consideration as an innovative management pa-radigm in organisations which generates profits not only for the firm but also for society. The practice of CSR has always been integral to sports organi-zations and is increasing rapidly in popularity …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h5xau/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Mgr. Vratislav Moudr, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesMaster programme / field:
Sports Management / Sports Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić