Petr Zvěřina
Doctoral thesis
Pozdní skladby Mortona Feldmana
Late works of Morton Feldman
Abstract:
Ve své disertační práci se snažím vytyčit teoretický model, na jehož základě bychom mohli lépe proniknout do hudebního dění v pozdních skladbách Mortona Feldmana (např. Piano and String Quartet, For Bunita Marcus atd.). Tyto skladby jsou extrémně dlouhé, „opakuje“ se v nich omezené množství hudebního materiálu, nesměřují k žádnému vrcholu, nenacházíme zde žádný „zastřešující“ kompoziční systém, v jejich …moreAbstract:
In my dissertation, I’m trying to establish a theoretical model for better understanding of processes that occur in Morton Feldman’s late works (e.g. Piano and String Quartet, For Bunita Marcus etc.). These compositions are extremely long and not climax-oriented, we can observe „repetition“ of limited amount of musical material, there is no „general“ compositional system, musical sections can be freely …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/9995
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2017
- Supervisor: Vladimír TICHÝ
- Reader: Jaroslav Šťastný
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 11. 2017 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoctoral programme / field:
Hudebního umění / Hudební teorie
Theses on a related topic
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
Analýza školského systému Spojených států amerických zaměřená na výuku hudební výchovy ve státě Texas
Michaela Mrštíková