Nikola DRESLEROVÁ
Master's thesis
Klavírní fuga - historie a současnost
Piano Fugue - History and Present
Abstract:
Diplomová práce nejprve naznačuje průběh ustálení fugy jako pojmu, který je definován na základě hudebně-teoretických vývojových tendencí, nabízí ucelený přehled o vývoji fugy, zabývá se dobou předcházející vzniku svébytné hudební formy období baroka, aby se dále věnovala proměnám fugy v čase a na pozadí hudebně-společenské situace tyto změny objasnila. Vymezení fugy obecně nabízí možnost lépe se orientovat …moreAbstract:
This dissertation describes the course of consolidation of the fugue as a term, which is defined on the basis of trends of development in music theory; it offers comprehensive overview of development of the fugue; it examines the span of time before the origination of a distinctive musical form of the baroque period in order to further analyze changes of the fugue in time and to describe them on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2011
Accessible from:: 8. 4. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2011
- Supervisor: PhDr. Jaromír Zubíček, ArtD.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
DRESLEROVÁ, Nikola. Klavírní fuga - historie a současnost. Ostrava, 2011. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 8. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / český jazyk - hudební výchova
Theses on a related topic
-
Forma preludia v klavírní literatuře ( zaměření na sbírky Dobře temperovaný klavír J. S. Bacha, Preludia F. Chopina a Preludia C. Debussyho)
Božena ENGLEROVÁ -
J. S. Bach: Temperovaný klavír (komparace nahrávek vybraných interpretů s využitím ve výuce HV)
Iva MANOVÁ -
Spätost chorálov s Dobre temperovaným klavírom v tvorbe Johanna Sebastiana Bacha
Maroš Klátik -
Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru I. J. S. Bacha
Markéta Čechová -
K interpretaci skladeb J. S. Bacha na moderní klavír
Andrea Bartáková Vlachová -
Johann Sebastian Bach: Preludium a fuga a moll BWV 543
Daniela Hřebíčková -
Johann Sebastian Bach Braniborský koncert č. 2 F dur BWV 1047
Alžběta Hlavicová -
Johann Sebastian Bach: Janovy pašije
Markéta Ottová