Klavírní fuga - historie a současnost – Nikola DRESLEROVÁ
Nikola DRESLEROVÁ
Diplomová práce
Klavírní fuga - historie a současnost
Piano Fugue - History and Present
Anotace:
Diplomová práce nejprve naznačuje průběh ustálení fugy jako pojmu, který je definován na základě hudebně-teoretických vývojových tendencí, nabízí ucelený přehled o vývoji fugy, zabývá se dobou předcházející vzniku svébytné hudební formy období baroka, aby se dále věnovala proměnám fugy v čase a na pozadí hudebně-společenské situace tyto změny objasnila. Vymezení fugy obecně nabízí možnost lépe se orientovat …víceAbstract:
This dissertation describes the course of consolidation of the fugue as a term, which is defined on the basis of trends of development in music theory; it offers comprehensive overview of development of the fugue; it examines the span of time before the origination of a distinctive musical form of the baroque period in order to further analyze changes of the fugue in time and to describe them on the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 4. 2011
Zveřejnit od: 8. 4. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 5. 2011
- Vedoucí: PhDr. Jaromír Zubíček, ArtD.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
DRESLEROVÁ, Nikola. Klavírní fuga - historie a současnost. Ostrava, 2011. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / český jazyk - hudební výchova
Práce na příbuzné téma
-
Forma preludia v klavírní literatuře ( zaměření na sbírky Dobře temperovaný klavír J. S. Bacha, Preludia F. Chopina a Preludia C. Debussyho)
Božena ENGLEROVÁ -
J. S. Bach: Temperovaný klavír (komparace nahrávek vybraných interpretů s využitím ve výuce HV)
Iva MANOVÁ -
Spätost chorálov s Dobre temperovaným klavírom v tvorbe Johanna Sebastiana Bacha
Maroš Klátik -
Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru I. J. S. Bacha
Markéta Čechová -
K interpretaci skladeb J. S. Bacha na moderní klavír
Andrea Bartáková Vlachová -
Johann Sebastian Bach: Preludium a fuga a moll BWV 543
Daniela Hřebíčková -
Johann Sebastian Bach Braniborský koncert č. 2 F dur BWV 1047
Alžběta Hlavicová -
Johann Sebastian Bach: Janovy pašije
Markéta Ottová