Vítězství jako marketingový nástroj sportovní organizace – Lucie Zbožínková
Lucie Zbožínková
Bachelor's thesis
Vítězství jako marketingový nástroj sportovní organizace
Victory as a Marketing Tool Sports Organizations
Abstract:
Cílem práce je poukázat na to, jaký vliv mají sportovní úspěchy či neúspěchy na marketing organizace a jak mu vítězství napomáhá. Dále se pokusím zobrazit další vlivy, které na sportovní organizaci působí jak pozitivně, tak negativně a navrhnout, jak těmto problémům předcházet nebo jak na ně reagovat. Cílová skupina, kterou sportovní výkony ovlivňují, jsou především diváci a sponzoři. Tato práce zachycuje …moreAbstract:
The aim of the present thesis is to point out how success and failure in sports may affect the marketing strategies of an organisation. I will attempt to describe other factors that may influence a sports organisation both positively and negatively, and suggest how to deal with or avoid potential problems. It is mainly spectators and sponsors who form the target group that is influenced by success …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/40597
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2014
- Supervisor: Stanislav Tripes
- Reader: Pavel Král
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/40597
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Americké prezidentské volby 2008 - vítězství politického marketingu?
Michal Pašek -
Vítězství jako marketingový nástroj sportovní organizace
Jaroslav Hartman -
Vliv volebních kampaní na volební vítězství
Jan Nádvorník -
Kirkman's The Wits or Sport upon Sport as a Testimony of the Theatre Life during the Civil Wars and the Interregnum
Klára Škrobánková -
Specifics in the Management of Sport Climbing in European region after it became the Olympic Sport
Anna Michalková -
Formát vysílání Mistrovství světa Formule 1 v roce 2019 na Sport1 a Sport2
Adéla HORÁKOVÁ -
Vývoj komentování hokejových přenosů na ČT Sport a O2 TV Sport od roku 2016 až do současnosti
Petr LUZAR -
Estetika, sport a umění: jejich průnik v úpolových sportech
Iva Kopaničová