Bc. Adéla Babišová, DiS.
Master's thesis
Event marketing a jeho efektivita
Event marketing and its effectiveness
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zhodnocením stávající marketingové komunikace a strategie vybraných eventů společnosti Centers Publishing, s.r.o. a jejich efektivitou. Teoretická část se zabývá event marketingem, jeho základními principy a fungováním. V praktické části jsou charakterizovány jednotlivé eventy pořádané shora uvedené společnosti a zveřejnění výsledků dotazníkového šetření k formulovaným hypotézám …moreAbstract:
This thesis deals with the evaluation of existing communication and marketing strategies of selected events of the Centers Publishing, Ltd. and their effectiveness. The theoretical part deals with event marketing, its basic principles and operation. The practical part is characterized by various events organized by the above companies and the publication of survey results to the stated hypotheses and …moreKeywords
Marketing event marketing integrovaný event marketing zážitek emoce marketingová komunikace komunikační mix podpora prodeje direkt marketing sponzoring přímá komunikace event marketingová strategie cílová skupina chování spotřebitele event controlling marketingový výzkum. Marketing integrated event marketing event emotion marketing communications communication mix sales promotion direct marketing sponsorship direct communication event marketing strategy target group consumer behavior marketing research.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dme8i/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: Mgr. Evžen Staněk
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Fygitální marketing
Alexandra Stušová -
Personální marketing ve vybrané společnosti veřejného sektoru
Lenka Kaňková -
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Plánování a tvorba event marketingové strategie
Filip Kubíček -
Event marketingová strategie ve vybrané společnosti
Robert Novák