Maloobchodní prodej se zaměřením na význam nákupních center – Michal Eichler
Michal Eichler
Master's thesis
Maloobchodní prodej se zaměřením na význam nákupních center
Retail sales with a focus on the importance of shopping centers
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje vyhodnocení postavení nákupních center v maloobchodním prodeji v České republice, prostřednictvím provedených analýz. Pro identifikaci silných a slabých stránek vybraných nákupních center, a pro identifikaci příležitostí a hrozeb byla provedena SWOT analýza. Dále byly propočítány vybrané finanční ukazatele u nákupních center a tyto údaje byly porovnány. Na základě těchto …moreAbstract:
This diploma thesis is devoted to the evaluation of the meaning and role of shopping centers in retail sales in the Czech Republic, using analysis performed. The SWOT analysis was carried out in order to identify strengths and weaknesses of selected shopping centers and to define their opportunities and threats. Further, some of financial indicators of given studied shopping centers were calculated …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
EICHLER, Michal. \textit{Maloobchodní prodej se zaměřením na význam nákupních center}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/q7b5r2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Will shopping malls survive under the pressure of online shopping? How can shopping malls transform and be prepared for the digital era?
Ekaterina Efremova -
Nákupní centrum Šantovka versus městské centrum Olomouce
Tereza ODRÁŽKOVÁ -
Nákupní centrum Šantovka versus městské centrum Olomouce
Tereza ODRÁŽKOVÁ -
Nákupní centrum jako městský veřejný prostor
Jakub Brož -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Vaňkovka Brno - bývalý brownfield vs. úspěšné nákupní centrum
Václav Pižl -
Efektivita různých forem reklamy pro makléřské společnosti nabízející retail investing na českém trhu
Richter Richter -
Vnútorný trh EÚ (Jednotný trh finančných služieb)
Petra Mihóková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights