Bc. Eva Ebermannová

Master's thesis

Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích

Consumer cognitive processes and product placement recognition on social media
Abstract:
Sociální sítě jsou denně využívaný komunikační kanál v postmoderní společnosti plné informačních technologií. Mnoho značek a firem využívá online prostor k propagaci a marketingové komunikaci nebo si berou na pomoc podporu ve formě influencer marketingu, který má intenzivní vliv na spotřebitele. Protože jsou tyto komunikační strategie velmi časté, dochází k paradoxu přesycení sponzorovaných příspěvků …more
Abstract:
Abstract Social networks are a daily communication channel in a postmodern society full of information technology. Many brands and companies use the online space for promotion and marketing communication or take the help of support in the form of influencer marketing, which has an intense impact on consumers. Because these communication strategies are so common, there is a paradox of oversaturation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní