Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích – Bc. Eva Ebermannová
Bc. Eva Ebermannová
Master's thesis
Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích
Consumer cognitive processes and product placement recognition on social media
Abstract:
Sociální sítě jsou denně využívaný komunikační kanál v postmoderní společnosti plné informačních technologií. Mnoho značek a firem využívá online prostor k propagaci a marketingové komunikaci nebo si berou na pomoc podporu ve formě influencer marketingu, který má intenzivní vliv na spotřebitele. Protože jsou tyto komunikační strategie velmi časté, dochází k paradoxu přesycení sponzorovaných příspěvků …moreAbstract:
Abstract Social networks are a daily communication channel in a postmodern society full of information technology. Many brands and companies use the online space for promotion and marketing communication or take the help of support in the form of influencer marketing, which has an intense impact on consumers. Because these communication strategies are so common, there is a paradox of oversaturation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/s6nnb/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
EBERMANNOVÁ, Eva. \textit{Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2024. Available from: https://theses.cz/id/q92p0c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Digital wellbeing of adolescents
David Bocián -
Digitální komunikace a kognitivní procesy spotřebitele
Monika Hegarová -
Digitální komunikace a kognitivní procesy spotřebitele
Adriana Salačová -
Priming, impulzivita, pracovní pamět: efekt vystavení evolučně významným stimulům na kognitivní procesy (teze disertační práce)
Oleg Czop -
Priming, impulzivita, pracovní pamět: efekt vystavení evolučně významným stimulům na kognitivní procesy
Oleg Czop -
Kognitivní procesy u psů s důrazem na magnetorecepci
Jana Adámková -
Product placement na blogu a míra jeho uvědomění spotřebitelem
Michaela Tesařová