Bc. Klára Opravilová

Master's thesis

Apprendimento linguistico, motivazione e autonomia per l’italiano L2

Language learning, motivation and autonomy for the Italian language as L2
Abstract:
In theory, students need to be autonomous in order to be successful in the study of languages at university. However, what is the real situation? Are they really becoming more independent during their university studies? In order to find the answer, a questionnaire aimed to examine the level of autonomy has been distributed to the students of Italian language at bachelor´s degree and master´s degree …more
Abstract:
Teoreticky potřebují být studenti samostatní, aby byli úspěšní při studiu jazyků na univerzitě. Nicméně, jaká je skutečná situace? Opravdu se stávají samostatnějšími během svého univerzitního studia? Abychom nalezli odpověď, rozeslali jsme studentům italštiny v bakalářském a magisterském programu na Masarykově univerzitě dotazník zaměřený na úroveň samostatnosti a porovnali jsme výsledky různých ročníků …more
 
 
Language used: Italian
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 7. 2020
  • Supervisor: Mgr. Zuzana Šebelová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Valeria De Tommaso, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta