Bc. Monika ŠIMONÍKOVÁ

Master's thesis

Communicative Strategies in Pharmaceutical Advertisements

Communicative Strategies in Pharmaceutical Advertisements
Abstract:
Diplomová práce se zabývá persvazivními prostředky v diskurzu tištěné reklamy. Cílem této práce je provést analýzu jazyka vybraných reklam z farmaceutického průmyslu. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá reklamou, účastníky reklamy a jednotlivými částmi reklamního textu. Dále se tato část zabývá jazykem persvaze s důrazem na lexikální, gramatické, fonologické a sémantické …more
Abstract:
This Diploma thesis deals with language of persuasion in the discourse of printed advertising. The objective is to analyse the selected advertisements from the pharmaceutical industry. This thesis is divided into two parts. The theoretical part of the thesis aims to introduce advertising, its participants and components of the advertising text. Further, this part focuses on language of persuasion on …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015
Accessible from:: 15. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠIMONÍKOVÁ, Monika. Communicative Strategies in Pharmaceutical Advertisements. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / English Language and Literature