Bc. Kristýna Mahoušková

Master's thesis

Typologie spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením

Typology of consumers on the sports equipment market
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit typologii spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením. V první části práce budou objasněna teoretická východiska týkající se spotřebního chování a marketingového mixu. Ve druhé kapitole bude představen trh se sportovním vybavením a jeho makroprostředí. Třetí kapitola bude zaměřena na přípravnou a praktickou fázi výzkumu. Čtvrtá kapitola bude věnována tvorbě výsledné …more
Abstract:
The aim of this thesis is to create a typology of consumers on the sports equipment market. In the first part of the thesis, the theoretical starting points regarding consumer behavior and the marketing mix will be clarified. In the second chapter, the sports equipment market and its macro environment will be presented. The third chapter will focus on the preparatory and practical phase of the research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
  • Reader: Ing. Tomáš Hruzík, MSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné