Proces odškolování žáků ve svobodné základní škole: Zkušenost s přestupem na sebeřízené vzdělávání očima žáků a pedagogů. – Bc. Sára Špatková
Bc. Sára Špatková
Bakalářská práce
Proces odškolování žáků ve svobodné základní škole: Zkušenost s přestupem na sebeřízené vzdělávání očima žáků a pedagogů.
The process of deschooling pupils in a primary democratic school: The experience of transition towards self-directed learning through the eyes of pupils and facilitators
Anotace:
Bakalářská práce popisuje zkušenost s odškolováním žáků ve svobodné demokratické škole. Práce se zabývá tím, jak problematiku přestupu z jiného vzdělávacího prostředí, adaptaci na specifické prostředí svobodné demokratické školy a odškolování vnímají kromě žáků samotných i průvodci, kteří s těmito žáky tráví čas a mohou tak posoudit i dopad odškolování na školní komunitu. Empirická část práce je založena …víceAbstract:
Bachelor thesis describes the experience of deschooling pupils in a primary democratic school. The paper looks at how the issues of transfer from another educational environment, adaptation to the specific environment of a democratic school and deschooling are perceived not only by the pupils themselves, but also by the facilitators who spend time with the pupils and can thus assess the impact of deschooling …víceKlíčová slova
sebeřízené vzdělávání sebeřízené učení unschooling odškolování Interpretativní fenomenologická analýza (IPA) svobodná demokratická škola věkově smíšené skupiny self-directed education self-directed learning deschooling Interpretative phenomenological analysis (IPA) free democratic school mixed age groups
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qdme4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Nikola Kallová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŠPATKOVÁ, Sára. \textit{Proces odškolování žáků ve svobodné základní škole: Zkušenost s přestupem na sebeřízené vzdělávání očima žáků a pedagogů.}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/qduqzs/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Practice As Research: The Analysis of a Linguistic Aspect of Theatre Through Acting Workshops
Kristýna Zinková -
Výzkum významu témat evokovaných metodou PRVA (Phenomenological Reflection of Visual Artifact)
Jiří Závora -
Zkušenost s terapeutickým deníkem v léčbě alkoholické závislosti: IPA based analysis
Tereza Trojanová -
Zážitek se samoléčbou u žen, které mají zkušenost s anorexií či bulimií: Interpretativní fenomenologická analýza
Lucie Mauler -
Interpretativní fenomenologická analýza zkušenosti rodičů se sdělením diagnózy PAS dítěti
Kateřina Műllerová -
Analýza terapeutických (prožitkových) deníků: interpretativní fenomenologická analýza
Kamila Vítkovičová -
Prožívání a zpívání pro radost v gospelovém souboru: interpretativní fenomenologická analýza
Martin Malec -
The Importance of Empowerment for Environmental education: A Case study in Czech Free Democratic School
Róza Fadrná