Bc. Magdaléna Bártová
Bachelor's thesis
Politický marketing a volební úspěch
Political marketing and election success
Abstract:
Téma této bakalářské práce je politický marketing a volební úspěch. Teoretická část práce je zaměřena na historii, definici, a obecné informace politického marketingu, dále se práce zabývá psychologií politiky a reklamy, volebními kampaněmi a pojmu negativní kampaň. Praktická část popisuje historicky první přímou volbu prezidenta České republiky, kde představuje obecné informace o kandidátech, popisuje …moreAbstract:
The theme of this thesis is the political marketing and election success. The theoretical part focuses on the history, definition, and general information of political marketing, psychology of policy, psychology of advertising, election campaign and negative campaign. The practical part this thesis describes the first-ever direct election of the President of the Czech Republic, which presents general …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ej2ea/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
- Reader: Mgr. Aleš Balcar
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Legal Specialization / Law in Public Administration
Theses on a related topic
-
Je přímá volba prezidenta republiky příklad hodný následování v komunální a krajské politice?
Tomáš Šedivý -
Přímá volba prezidenta v ČR a ve Francii
Andrea Jodasová -
Přímá volba prezidenta
Petr Masný -
Přímá volba prezidenta
Peter Pukan -
Přímá volba prezidenta v Evropě - srovnávací analýza
Lukáš Bouzek -
První přímá volba prezidenta České republiky
Veronika Pávišová -
Prezident republiky - přímá volba
Veronika Pávišová -
Přímá volba prezidenta
Anna Chlápková