Foneticko-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce anglického jazyka – Bc. Adéla Vaňková
Bc. Adéla Vaňková
Master's thesis
Foneticko-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce anglického jazyka
Phonetic and Phonological Competence of Pupils with Impaired Communication Abilities in Learning English Language
Abstract:
Diplomová práce „Foneticko-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce anglického jazyka“ se zabývá problematikou žáka s narušenou komunikační schopností ve výuce anglického jazyka. Práce se věnuje charakteristice žáka prvního stupně základní školy, definuje základní pojmy z oblasti komunikace a popisuje narušení komunikačních schopností ve sledované oblasti – dyslalii …moreAbstract:
Diploma thesis “Phonetic and Phonological Competence of Pupils with Impaired Communication Abilities in Learning English Language” deals with the questions of a pupil with impaired communication abilities in learning English language. The thesis characterizes a pupil at the first stage of a primary school, defines the basic concepts of communication and describes the impairment of communication abilities …moreKeywords
Foneticko-fonologická jazyková rovina narušená komunikační schopnost výuka anglického jazyka komunikace žák prvního stupně základní školy dyslalie fyziologické tvoření hlásek českého jazyka fyziologické tvoření hlásek anglického jazyka Phonetic and phonological language level impaired communication abilities English language learning communication pupil of the first stage of a primary school dyslalia physiological aspects of creating Czech speech sounds physiological aspects of creating English speech sounds
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/voc4x/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2010
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VAŇKOVÁ, Adéla. \textit{Foneticko-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce anglického jazyka}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/qenhgk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Theses on a related topic
-
The Impact of Phonetic Transcription on Pronunciation Proficiency
Natálie Neklapilová -
Phonetic and Lexical Features of First Language Attrition: Research into the Speech of Anglophone Expatriates in the Czech Republic
Magda Sučková -
High Variability Phonetic Training: Perception of Dental Fricatives by Advanced Learners of English
Michaela Slezák Polónyová -
Smysl výuky anglické výslovnosti za pomoci fonetické abecedy v hodinách anglického jazyka na základní škole.
Tomáš HOLUBIČKA -
Phonological representations in the brain and their effect on early language processing: an ERP study
Martina Dvořáková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová