Jana Mahelová
Bachelor's thesis
Jazyk reklamních sloganů
Language of Catchwords
Abstract:
Tato práce se zabývá jazykem reklamních sloganů s ohledem na jeho klíčovou persvazivní funkci. Reflektuje jazykové prostředky, které se v současných českých reklamních sloganech uplatňují v souvislosti se strategií softsell advertising, zejména prostředky uměleckého funkčního stylu a jazykový humor, dále také prolínaní prvků spisovných a nespisovných. Cílem práce je popsat základní formální vlastnosti …moreAbstract:
This work deals with the language of catchwords with respect to its very key role of persuasion. It reflects instruments of languange which, in certain catchwords, are adopted as a base for a softsell advertising staregy. Those instruments are mainly an art functional style and a language humor and also a diffusion of literary and non-literary language. The main aim of this work is to describe a basic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2008
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Filologie / Česká filologie se zaměřením na editorskou práci ve sdělovacích prostředcích
Theses on a related topic
-
Analysis of an English non-literary text and translation into Czech with commentary
Veronika LUBEROVÁ -
An annotated translation of a previously untranslated non-literary English text into Czech and text analysis
Martin RUDZKI -
An annotated translation of a previously untranslated non-literary English text into Czech and text analysis
Lenka DOBEŠOVÁ -
Explicitation and Implicitation in Non-literary Translations
Alena Středová -
Explicitation and Implicitation in Non-literary Translations
Alena Středová -
Jazykové prostředky vybraných literárních děl Markéty Pilátové
Eliška Kašparová -
Spisovnost a nespisovnost v písemném projevu žáků základní školy
Simona Valčevská -
Texty z rubriky Čtenářské espresso jako příklad prolínání uměleckého a publicistického stylu
Lucie Svobodová