Bc. Markéta BARÁTOVÁ

Master's thesis

Role učitele v koncepci waldorfské pedagogiky

Teacher role in Waldorf school concept
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rolí učitele waldorfské školy. Teoretická část je zaměřena na vymezení role učitele, jeho osobností a typologií. Lze zde nalézt také popis vývoje role učitele napříč dobami, zejména z hlediska transmisivního a konstruktivistického pojetí. V neposlední řadě se zabývám rolí již konkrétního waldorfského učitele a specifickými požadavky, které jsou na něj kladeny zejména v oblasti …more
Abstract:
The thesis deals with the role of Waldorf school teacher. The theoretical part is focused on defining the role of the teacher, his personality and typology. It is also possible to find here the transformation or development of the teacher's role across the times, especially in terms of the transmissive and constructivist concept. Last but not least, I deal with the role of a particular Waldorf teacher …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2019
  • Supervisor: Mgr. Alexandra Tomášová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BARÁTOVÁ, Markéta. Role učitele v koncepci waldorfské pedagogiky. Ostrava, 2019. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta