Mgr. Šárka Ferenčíková

Master's thesis

Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention

Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem, jak podpořit žáka s poruchou autistického spektra v učení angličtiny, konkrétně se zaměřením na výuku anglické slovní zásoby pomocí memorizace. Je koncipována jako případová studie jednoho žáka. Teoretická část si klade za cíl nejdříve představit základní fakta o autismu, dále učení z perspektivy žáka a jeho potřeb pro zvládnutí učení, finálně zjištění faktů týkajících …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic of how to support a learner with an autism spectrum disorder in learning English, with a focus on teaching vocabulary through memorisation. It is designed as a case study of one pupil. The theoretical part´s aim is first to present basic facts about autism, then learning from the learner´s perspective and last teaching itself with the involvement of suitable …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2024
  • Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
  • Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta