Developing Test Taking Strategies for Students Taking Cambridge English: B2 First, Speaking Exam – Vladana Hnátková
Vladana Hnátková
Bachelor's thesis
Developing Test Taking Strategies for Students Taking Cambridge English: B2 First, Speaking Exam
Developing test taking strategies for students taking Cambridge English: B2 First, Speaking exam
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem rozvoje zkouškových strategií u studentů skládajících ústní zkoušku Cambridge English: B2 First. Teoretická část představuje Společný evropský referenční rámec pro jazyky, který definuje jednotlivé společné referenční úrovně a komunikační jazykové kompetence. Dále je krátce prozkoumána dovednost mluvení, spolu se stručným představením přístupů k hodnocení této …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the topic of developing test taking strategies for students taking Cambridge English B2 First, Speaking exam. The theoretical part introduces the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), which defines the common reference levels and communicative language competences. Then, the skill of speaking is briefly explored, together with a short introduction …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Kateřina Keplová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HNÁTKOVÁ, Vladana. \textit{Developing Test Taking Strategies for Students Taking Cambridge English: B2 First, Speaking Exam}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2022. Available from: https://theses.cz/id/qkvrty/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hnátková, Vladana. Developing Test Taking Strategies for Students Taking Cambridge English: B2 First, Speaking Exam. Pardubice, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
English Language / English for Education
Theses on a related topic
-
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Jazykový obsah učebnic francouzštiny a referenční úroveň A1
Petra Suquet -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková