Kulturní aspekty ve výuce italského jazyka – Bc. Katarína Ružičková
Bc. Katarína Ružičková
Master's thesis
Kulturní aspekty ve výuce italského jazyka
Cultural Aspects in Teaching Italian Language
Abstract:
Cílem této diplomové práce je rozbor kulturních aspektů přítomných ve studijních materiálech využívaných ve výuce italského jazyka. Analyzuje několik učebnic, které se využívají v jazykových školách s cílem zjistit, jestli by byly vhodné v rámci středoškolského kurikula. První část je věnovaná teoretickému konceptu kultury z různých perspektiv. Dále je vysvětlený obecný význam kultury ve výuce jazyků …moreAbstract:
This Master's Diploma Thesis deals with the analysis of textbooks with a special focus on the cultural aspects in teaching Italian language. It analyzes various teaching materials which are used in the language schools and the aim is to evaluate if those books could be part of the secondary school curriculum. In the theoretical part, the concept of culture is introduced together with its role in the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fcjtv/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová