Porovnání rozhodovacího procesu zákazníků generace X, Y a Z. – Tetiana Oshchiepkova
Tetiana Oshchiepkova
Bachelor's thesis
Porovnání rozhodovacího procesu zákazníků generace X, Y a Z.
Comparison of the decision-making process of Generation X, Y and Z customers.
Abstract:
Práce je zaměřená na porovnání rozhodovacího procesů generaci X, Y, Z při koupi automobilu. Teoretická část obsahuje vliv různých faktorů, nákupní chovaní, typy zákazníků a popis jednotlivých generaci. V praktické časti práce je proveden výzkum prostřednictvím dotazníku, který znázorňuje preference a rozdíly v rozhodovacím procesu generaci X, Y, a Z.Abstract:
The work is focused on comparing the decision-making processes of generation X, Y, Z when buying a car. The theoretical part contains the influence of various factors, purchasing behavior, types of customers and a description of individual generations. In the practical part of the work, research is conducted through a questionnaire that shows the preferences and differences in the decision-making process …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/l61iv/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jozef Šimúth, PhD.
- Reader: PhDr. Markéta Šnýdrová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
OSHCHIEPKOVA, Tetiana. \textit{Porovnání rozhodovacího procesu zákazníků generace X, Y a Z.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/qm6cfp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Nákupní rozhodování a emocionalita spotřebitele
Klára Dražanová -
Nákupní rozhodování a emocionalita spotřebitele
Klára Hrabčáková -
Moderní marketing a jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Jakub Vomlel -
Moderní marketing a jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
David Cvrkal -
Moderní marketing a jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Tomáš Vlastník -
Faktory ovlivňující nákupní rozhodování českých spotřebitelů
Kristýna Holasová -
Faktory ovlivňující nákupní rozhodování českých spotřebitelů
Šárka Egermaierová -
Společenská odpovědnost firem v letecké dopravě a její vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Jolana Svitáková