Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií – Bc. Dominik Jícha
Bc. Dominik Jícha
Bachelor's thesis
Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií
Digital Games in the Art World: the Specifics of the Game Medium in Discourse of Aesthetic Theories
Anotácia:
Úkolem práce je navázat na myšlenku novozélandského filozofa Granta Tavinora a kriticky zanalyzovat požadavky nejznámějších definičních přístupů estetiky vzhledem ke specifikům herního média, kolem kterého se aktuálně vznáší otázka jeho možné uměleckosti. Toto hodnocení práce provádí ve své první části formou analýzy jednotlivých estetických definic, jako je tradiční filozofie umění (Kant) či konvencionální …viacAbstract:
This paper aims to follow in the footsteps of the New Zealand philosopher Grant Tavinor and critically analyze the requirements of the most well-known definitional approaches of aesthetics in regards to the peculiarities of the game medium, the potential artistic level of which is currently debated. This evaluation is carried out in the first part of the paper through an analysis of individual aesthetic …viacKľúčové slová
Umění teorie umění estetika definice umění umělecké dílo Immanuel Kant George Dickie Jerrold Levinson Monroe Beardsley Berys Gaut Grant Tavinor digitální hry videohry počítačové hry Myst Passage Flower procedurální rétorika kybertext ergodická participace herní mechanika remediace Art art theory aesthetics definition of art work of art digital games videogames computer games procedural rhetoric cybertext ergodic participation game mechanics remediation.
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lqs6k/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2015
- Vedúci: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Oponent: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Práce na příbuzné téma
-
Herní mechaniky jako nástroj procedurální rétoriky
Martin Mach -
Game-based learning: Návrh edukativní počítačové hry
Renáta Šajnarová -
Game-based learning: Příklady dobré praxe a návrh výukové počítačové hry
Filip Šelong -
Využití počítačové hry Minecraft ve výuce žáků na základních školách
Tomáš Reibl -
Color Vision Deficiency in Digital Games
Vojtěch Juránek -
Learning English Through Interaction in Digital Video Games
Sabina Anežka Králová -
Value of Digital Games in English Language Teaching
Martin CHÝLEK