Přístupy a metody používané ve výuce anglického jazyka na 1. stupni základních škol v Brně a okolí – Bc. Lenka Macounová
Bc. Lenka Macounová
Master's thesis
Přístupy a metody používané ve výuce anglického jazyka na 1. stupni základních škol v Brně a okolí
Approaches and Methods Used in English Teaching at Primary Schools in Brno and its Neighbourhood
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o výuce anglického jazyka v primárním vzdělávání. Je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. První část se nejdříve zabývá didaktikami primárního vzdělávání a cizích jazyků a současné situaci ve výuce cizího jazyka na 1. stupni základních škol v České republice. Dále je zaměřena na zvláštnosti mladších žáků a poslední kapitola je věnována přístupům k cizojazyčné …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the English teaching at primary schools. It is divided into two parts – a theoretical and practical one. The first part deals with didactics of foreign languages and primary education and the actual situation of foreign language teaching in the Czech Republic. Further, it focuses on young learners peculiarities and the last chapter is devoted to approaches and methods …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n58j9/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MACOUNOVÁ, Lenka. \textit{Přístupy a metody používané ve výuce anglického jazyka na 1. stupni základních škol v Brně a okolí}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/qr86g7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová