Pojetí individualizace v Montessori pedagogice v teorii a praxi – Bc. Iva Čapková
Bc. Iva Čapková
Bachelor's thesis
Pojetí individualizace v Montessori pedagogice v teorii a praxi
Individualization in Montessori pedagogy in theory and practice
Abstract:
Práce se zabývá problematikou individualizace a individuálního přístupu v Montessori pedagogice. Teoretická část v prvních dvou kapitolách popisuje pojmy uvedené v názvu práce – individualizaci a Montessori pedagogiku a jejich vzájemné souvislosti. Třetí kapitola je věnována popisu denní praxe v Montessori MŠ Klíček a hledání konkrétních situací, kde jsou uplatňovány jak principy Montessori pedagogiky …moreAbstract:
This thesis deals with the individuation and individual approach in Montessori education. The theoretical part in the first two chapters describes the concepts mentioned in the title of the work - individuation and Montessori Pedagogy and their bilateral relations. The third chapter is devoted to describing the daily practice in Montessori Kindergarten Klíček and searching for specific situations where …moreKeywords
Montessori pedagogika individualizace individuální přístup individuální potřeby dítěte principy Montessori pedagogiky Montessori mateřská škola Klíček Montessori Pedagogy Individuation Tailor-made approach Individual needs of children Principles of Montessori education Montessori Kindergarten Klíček
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e89wy/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
Využívání principů Montessori v rodině u žáků z Montessori předškolních vzdělávacích zařízení
Marie Mikolášová -
Principy Montessori pedagogiky v Montessori mateřské škole
Jana Šenkýřová -
Uplatňování principů Montessori pedagogiky na Montessori základních školách
Anna Holíková -
Montessori-Pädagogik und Unterricht des Deutschen als Fremdsprache
Klára Vepřeková -
Využívání principů Montessori v rodině u žáků z Montessori předškolních vzdělávacích zařízení
Marie Mikolášová -
Principy Montessori pedagogiky v Montessori mateřské škole
Jana Šenkýřová -
Montessori principy ve vybrané mateřské škole
Monika Dvořáčková -
Spolupráce rodičů a Montessori mateřské školy při vzdělávání dětí
Čadová Čadová