Monika Holá
Bachelor's thesis
Testování hypotéz v marketingovém výzkumu
Testing hypotheses about the performance of e-mail marketing in a selected company
Abstract:
Tato práce se zabývá využitím testování hypotéz v marketingovém výzkumu. V práci jsou vymezeny statistické pojmy deskriptivní statistiky, testování statistických hypotéz a prognózování na základě časových řad. Dále je v ní přiblíženo řízení vtahu se zákazníky, e-mailový marketing a proces A/B testování v e-commerce. Poslední část je praktická a zahrnuje aplikaci jmenovaných konceptů na vybranou společnost …moreAbstract:
This thesis deals with the use of hypothesis testing in marketing research. The thesis defines statistical terms such as descriptive statistics, hypothesis testing and forecasting based on time series. It also introduces customer relationship management, e-mail marketing and the A/B testing process in e-commerce. The last part is practical and includes the application of the mentioned concepts to a …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2023
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/o3hhk/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: Ing. Andrea Čížků, Ph.D.
- Reader: Ing. Kornélia Svačinová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Impact of Influencer Marketing on Consumer behavior
Simon Robert -
Analysis of Digital Marketing Impact on Local Firms: Case Study of Czech Influencers
Sadiya Khafizova -
Testování statistických hypotéz
Marie Langrová -
Bodové a intervalové odhady parametru alternativního rozdělení
Lukáš Poledňa -
Testování statistických hypotéz na základě fuzzy dat
Lukáš KONOPKA -
Normální rozdělení a rozdělení z něho odvozená
Pavel STANĚK -
Vzestup a úpadek sociální sítě Facebook a jeho využití v marketingu
Jan Šplíchal -
A/B testování jako nástroj pro zvýšení míry konverze internetového obchodu
Andrea Kramecová