Analýza spotřebitelského chování na trhu lokální produkce – Bc. Nikola Klobásková
Bc. Nikola Klobásková
Master's thesis
Analýza spotřebitelského chování na trhu lokální produkce
Analysis of consumer behaviour on the local production market
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu spotřebitelského chování na trhu lokálních producentů. V první části práce jsou definovány základní pojmy související s problematikou, představeny modely spotřebitelského chování, dále nákupní rozhodovací proces a také faktory, které jej formují. Jsou zde vymezena i segmentační kritéria, na základě kterých jsou pak v rámci syntézy výsledků šetření v aplikační …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis is to analyse a consumer behaviour on the local market. In the first part of thesis, there are basic concepts concerning the topic defined, there are also consumer behaviour models and the decision-making process described and factors, which form them as well. In the application part, a reader gets acquainted with survey outcomes, which are then synthesized in terms of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 1. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s0hde/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2022
- Supervisor: Ing. Markéta Novotná, Ph.D.
- Reader: Ing. Aneta Krajíčková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Regional Development / Tourism
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Farmářské trhy a lokální ekonomika
Sára Hloušková -
Farmers Markets as a Strategic Tool in Municipality Branding
Marek Matějka -
Farmářské trhy a dotace v českém a francouzském prostředí (přínosy pro individuální producenty)
Barbora Literová -
Segment LOHAS a nabídka regionálních gastronomických produktů Karlovarského kraje se zaměřením na farmářské trhy
Martina Borýsková -
Farmářské trhy jako součást lokální a regionální kultury
Lucie Zápotocká