Markéta Hejduková

Master's thesis

Strategická analýza společnosti KOH-I-NOOR GRAFIT, s.r.o.

Strategic Analysis of KOH-I-NOOR GRAFIT, s.r.o.
Abstract:
Cílem diplomové práce je zpracovat interní a externí analýzu společnosti KOH-I-NOOR Grafit s.r.o. a na jejím základě stanovit vizi společnosti a vypracovat návrh strategie. Stěžejními metodami vnější strategické analýzy jsou PEST analýza a Porterův model 5 sil, pro vnitřní strategickou analýzu je použita analýza vnitřních zdrojů a finanční analýza. Další zpracovanou metodou je SWOT analýza, která shrnuje …more
Abstract:
The aim of this thesis is to elaborate a strategic analysis of the company KOH-I-NOOR Grafit, s.r.o., on this basis set vision and conceive a strategy suggestion. Principal methods of external analysis are PEST analysis and Porter's 5-forces model, in internal analysis are used analysis of internal sources and financial analysis. The next method is SWOT analysis, which sums up and interconnects the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2011
  • Supervisor: Jiří Dvořák
  • Reader: Stanislav Soroka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26965