Vojtěch Mrkus
Bachelor's thesis
Střih body hororu
Editing of Body Horror
Abstract:
Bakalářská práce stylově analyzuje specifické skladebné konvence, které jsou charakteristické pro slasherový subžánr, z hlediska jeho fyzického působení na diváka, na vybraných nejúspěšnějších slasherech především z 80.let. Vychází z předpokladu, že pokud jsou tyto filmy založené především na tom, jak působí na divákovy tělesné prožitky, odrazí se to i na způsobu, jakým jsou sestříhané. Hlavní otázkou …moreAbstract:
This thesis analyzes specific types of editing conventions, which are characteristic for the slasher subgenre, from the perspective of its physical effect on the viewer, in selected most successful slashers mostly from the 80's. Thesis works with the presumption that if these films are based mostly on affecting the viewer's physical responses, it will be reflected in the way they are edited. The main …moreKeywords
filmové žánryKeywords
filmový střihKeywords
střihová skladbaKeywords
filmový hororKeywords
1981-1990Keywords
slasheryKeywords
americká kinematografieKeywords
analýzy filmových děl
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 8. 2021
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/15025
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2021
- Supervisor: Michal REICH
- Reader: Zdeněk HUDEC
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 11. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Theses on a related topic
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros