Marcela FUKAČOVÁ
Master's thesis
Metody čtení a psaní v brněnských školách
Methods to early reading and writing at elementary schoools in Brno
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou vyučování čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ na školách v brněnském regionu. Hlavním cílem je zjistit, jaké metody pro výuku počátečního čtení a psaní jsou nejvíce využívány učiteli na základních školách v Brně a dále zmapovat, jaké učebnice učitelé v tomto regionu využívají pro výuku. V teoretické části práce je nastíněna historie a současnost výukových metod elementárního …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of teaching reading and writing in the 1st year of elementary school at schools in the Brno region. The main goal is to find out which methods for teaching initial reading and writing are most used by teachers at primary schools in Brno and to further map which textbooks teachers in this region use for teaching. The theoretical part of the thesis outlines the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2021
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Ivana Šimková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FUKAČOVÁ, Marcela. \textit{Metody čtení a psaní v brněnských školách}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/qxj8mu/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
FUKAČOVÁ, Marcela. Metody čtení a psaní v brněnských školách. Č. Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary school teaching / Teaching for the First level of primary school
Theses on a related topic
-
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Bibliotéka zábavného čtení a revue Denice Jakuba Malého mezi zábavou a poučením
Marek Želísko
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights