Entrepreneurial Passion in Social entrepreneurs in Czech Republic – Tamar Balgiashvili
Tamar Balgiashvili
Master's thesis
Entrepreneurial Passion in Social entrepreneurs in Czech Republic
Podnikatelská vášeň v sociálně orientovaných podnicích (Entrepreneurial Passion in Social Ventures in the Czech Republic)
Abstract:
Sociální podnikání je stále populárnější forma podnikání. Společně s tím narůstá počet vědeckých prací věnovaných tomuto tématu. Převážná většina výzkumů se orientuje na sociální aspekt tohoto fenoménu, tzn. jak přispívá podnik společnosti. Značná část prací se věnuje také rozlišení sociálního a komerčního podnikání. Nikdo ale zatím nezkoumal, zda sociální podnikatele baví vymýšlet nové produkty, uspokojovat …moreAbstract:
Social Entrepreneurship has become a buzzword due to exponentially rising number of scientific works devoted to this topic. The prevalent part of the research focuses on the social side of the venture, while the other equally important entrepreneurial side is still in the shadow. Can it be that social entrepreneurs do not value the entrepreneurial aspect (inventing, founding and developing) od social …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71470
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2018
- Supervisor: Michal Andera
- Reader: Richard Brunet-Thornton
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71470
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Personal and Work values in Quantitative Research: a closer look
Anna Červinková -
Quantitative und qualitative Analyse der sekundären Präpositionen im Spektrum ausgewählter Texte
Michaela BENEŠOVÁ -
Sociální podnikání a jeho význam pro rozvoj podniku
Melina Timaeva -
Sociální podnikání a jeho trendy v České republice
Šimon Kliment -
Sociální inovace jako podpora rozvoje sociálního podnikání
Petra Krejčí -
Využití Drupal Commons v praxi: sociální podnikání a sociální sítě
Matej Sabo -
Sociální reprezentace pojmu sociální podnikání a vnímání důležitosti a přínosu tohoto konceptu
Nikola ŠNAJDROVÁ -
Sociální podnikání v Rakousku a ČR.
Jan Vašulín