Budoucnost Gaming Industry v závislosti na UX a chování spotřebitelů při nákupu videoher – Bc. David Münster
Bc. David Münster
Master's thesis
Budoucnost Gaming Industry v závislosti na UX a chování spotřebitelů při nákupu videoher
The Future of the Gaming Industry depending on UX and consumer behaviour in terms of buying video games
Abstract:
V diplomové práci je zkoumáno chování spotřebitelů a vliv UX při nákupu videoher s ohledem na současný a možný budoucí směr vývoje Gaming Industry. Literární přehled se zabývá principem marketingového výzkumu a pohledem na členění, koncepty a obchodní povědomí produktů videoherního průmyslu. Analytická část využívá pro získání výsledků dotazníkového šetření a moderní technologie virtuální reality …moreAbstract:
The diploma thesis examines consumer behaviour and the influence of UX in the purchase of video games with regard to the current and possible future direction of the Gaming Industry. The literature research deals with the principle of marketing research and the classification, concepts and business awareness of video game industry products. The analytical part uses to obtain the results of a questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D.
- Reader: Jana Turčínková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MÜNSTER, David. \textit{Budoucnost Gaming Industry v~závislosti na UX a~chování spotřebitelů při nákupu videoher}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/qzu8kf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics
Theses on a related topic
-
Marketingový výzkum v oblasti spotřebitelského chování
Mária Gregušová -
Vliv marketingové komunikace na spotřebitelské chování
Eva Uhrinová -
Vliv pandemie na spotřebitelské chování v hotelnictví
Zuzana Nešetřilová -
Spotřebitelské chování generace Milenias a jeho vliv na marketingovou komunikaci
Veronika Němečková -
Spotřebitelské chování při nákupu potravin
Julie Skřičková -
Spotřebitelské chování generace Z a návrh marketingové komunikace pro vybranou značku
Kristína Stránská -
Vliv Covidu- 19 na marketingovou komunikaci a spotřebitelské chování v segmentu luxusních značek
Ekaterina Čistova -
Spotřebitelské chování v oblasti streamovacích služeb
Nikola Vlčková