Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení – Petr Hora
Petr Hora
Bakalářská práce
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Deterministic compositional approach and its influence on a composer's mind
Anotace:
Tato práce se zabývá vlivem deterministických kompozičních technik na skladatelovo myšlení. Téma je uchopeno pomocí pomyslné osy, kdy na jedné straně stojí přístup tzv. intuitivní a na druhé tzv. deterministický. Po úvodní analytické části, která zpracovává skladby jak vlastní tak i jiných autorů, následuje závěrečná část polemická.Abstract:
This work deals with influence of deterministic compositional techniques on composer's mind. The subject is grasped using an imaginary axis, on the one hand, so-called intuitive approach and on the other hand so-called deterministic approach. After the introductory analytical part, which deals with the compositions of both own and other authors, follows the final polemical part.Klíčová slova
hudbaKlíčová slova
novodobé kompoziční směryKlíčová slova
determinismusKlíčová slova
hudební teorieKlíčová slova
hudební kompozice
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9765
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2017
- Vedoucí: Luboš MRKVIČKA
- Oponent: Slavomír HOŘÍNKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 26. 7. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
Organizace spektrální a rytmické složky hudební kompozice za pomocí prostředí PWGL
Darina Žurková -
Software jako strategie hudební kompozice
Miroslav Vrba