Bc. Aneta Strnadová

Master's thesis

Historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace

Historical development of advertising and changes of methods in persuasive communication
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace. Teoretická část se týká popisu vývoje reklamy v čase, a to včetně stati zaměřené na vývoj české reklamy. Dále se práce zabývá psychologií reklamy a persuasivními prvky. Praktickou část práce tvoří výzkumná sonda, která odpovídá na dvě vědecké otázky. První otázka zní: „Dokáže většina respondentů identifikovat …more
Abstract:
The thesis focuses on the historical development of advertising and the transformation of persuasive communication. The theoretical part is a description of the development of advertising over time, including an elaboration on the development of Czech advertising. It also describes the psychology of advertising and persuasive elements. The practical part of the thesis consists of a research probe that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 7. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 8. 2023
  • Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
  • Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní