Historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace – Bc. Aneta Strnadová
Bc. Aneta Strnadová
Master's thesis
Historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace
Historical development of advertising and changes of methods in persuasive communication
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace. Teoretická část se týká popisu vývoje reklamy v čase, a to včetně stati zaměřené na vývoj české reklamy. Dále se práce zabývá psychologií reklamy a persuasivními prvky. Praktickou část práce tvoří výzkumná sonda, která odpovídá na dvě vědecké otázky. První otázka zní: „Dokáže většina respondentů identifikovat …moreAbstract:
The thesis focuses on the historical development of advertising and the transformation of persuasive communication. The theoretical part is a description of the development of advertising over time, including an elaboration on the development of Czech advertising. It also describes the psychology of advertising and persuasive elements. The practical part of the thesis consists of a research probe that …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 7. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kcyvi/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 8. 2023
- Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
- Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace
Eliška Jodasová -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
Marketingová komunikace jako nástroj řízení společenského chování lidí
Sandra Plachá -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Psychologie reklamy
Alesia Mukhina