Postavení lidové písně ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základních škol (na podkladě výzkumného šetření) – Bc. Michaela Kalinová
Bc. Michaela Kalinová
Master's thesis
Postavení lidové písně ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základních škol (na podkladě výzkumného šetření)
The status of folk song in teaching music education at upper primary schools (on the basis of research)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá lidovou písní jako důležitým prvkem v hodinách hudební výchovy. Cílem práce je zjistit, jaké je její postavení ve výuce. K tomuto účelu byl uskutečněn výzkum, který je zaměřen zejména na znalosti a preference žáků, na četnost výskytu a možnosti využití lidových písní ve vyučovacích hodinách.Abstract:
This master’s thesis deals with folk song as an important element in music lessons. Aim of the thesis is to discover its position in teaching. For this purpose we carried out research focused on knowledge and preferences of students, the frequency and the possibility of using folk songs in lessons.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/njj2h/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2016
- Supervisor: doc. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALINOVÁ, Michaela. \textit{Postavení lidové písně ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základních škol (na podkladě výzkumného šetření)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/r5ohsb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství hudební výchovy pro základní školy
Theses on a related topic
-
Edukační činnost muzejních knihoven České republiky: dotazníkové šetření
Natálie Velecká -
Lidová a umělá píseň v hudební pedagogice a její začlenění do programu výchovné práce v MŠ Záchlumí (okres Tachov)
Veronika ZÍKOVÁ -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Praktické využití pop music v hudební výchově na druhém stupni základní školy s přesahem do mezipředmětových vazeb
Věra OŠČÁDALOVÁ -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová