Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině – Mgr. Petra Fuková, Ph.D.
Mgr. Petra Fuková, Ph.D.
Doctoral thesis
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Teacher as a motivating factor in learning German after English
Abstract:
S ohledem na prokázaný významný vliv motivace na učení a jeho úspěšnost lze podporu žákovy motivace označit za důležitou součást pedagogického činnosti. V návaznosti na to se předmětem této práce stalo motivování žáka učitelem, tedy působení učitele na žákovu motivaci k učení se němčině s cílem žákovu motivaci probudit a již existující motivaci udržet, příp. zvýšit. Teoretická část práce se věnuje …moreAbstract:
Considering the verifiably important influence of motivation on learning and its success, enhancing student motivation can be perceived as an important part of pedagogical activity. Therefore, this paper explores how teachers motivate students, what teachers’ influence on students´ motivation to learn German is, how they can spark, sustain, and increase existing student motivation. In the theoretical …moreKeywords
němčina jako cizí jazyk motivace k učení se cizím jazykům motivování k učení se cizím jazykům učitel žák výuka německého jazyka postoje k cizímu jazyku German as a foreign language motivation to learn foreign languages motivating students to learn foreign languages teacher student teaching German attitudes towards foreign language
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xtgaz/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy (4-years) / Didactics of Foreign Language
Theses on a related topic
-
Utilization of drama techniques in motivating EFL students to read English course-book texts
Michal Prchlík -
Motivation to Learn English: An Inquiry into In-class and Extramural Motivation of Czech Upper-Secondary School Students
Tímea Petrovičová -
The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English
Vít Dostál -
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Veronika Tobolová -
Didactic Games as Motivation to Learn English Language
Kamila CERMANOVÁ -
Autoregulace učení studentů v souvislosti s přípravou na zkoušky a s ohledem na jejich motivaci k učení se
Barbora Hlavová -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Faktory ovlivňující motivaci studentů střední školy k učení se anglického jazyka
Lenka Svobodová