Mgr. Petra Fuková, Ph.D.

Doctoral thesis

Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině

Teacher as a motivating factor in learning German after English
Abstract:
S ohledem na prokázaný významný vliv motivace na učení a jeho úspěšnost lze podporu žákovy motivace označit za důležitou součást pedagogického činnosti. V návaznosti na to se předmětem této práce stalo motivování žáka učitelem, tedy působení učitele na žákovu motivaci k učení se němčině s cílem žákovu motivaci probudit a již existující motivaci udržet, příp. zvýšit. Teoretická část práce se věnuje …more
Abstract:
Considering the verifiably important influence of motivation on learning and its success, enhancing student motivation can be perceived as an important part of pedagogical activity. Therefore, this paper explores how teachers motivate students, what teachers’ influence on students´ motivation to learn German is, how they can spark, sustain, and increase existing student motivation. In the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2021
  • Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
  • Reader: doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta