Bc. Martin Jakubec

Master's thesis

Vývoj herního editoru na platformě Flash

Game editor development in Flash
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat jádro herního enginu a editoru pro konfiguraci herních mechanismů na platformě Flash. Herní engine bude modulární, aby jej bylo možné rozšiřovat a využívat pro různé typy her. Součástí práce bude ukázka hry nakonfigurované v tomto editoru. V neposlední řadě se budu snažit prezentovat praktické zkušenosti z vývoje reálné hry.
Abstract:
The aim of the thesis is to design and implement game engine and editor for configuring the game mechanics on the Flash platform. The game engine is modular, so that it can be expanded and used for different types of games. Sample game configured in this editor will be the part of the work. Finally, I will try to present practical experiences from the development of the real game.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2014
  • Supervisor: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Ondřej Strnad, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics