Bc. Martin Jakubec
Master's thesis
Vývoj herního editoru na platformě Flash
Game editor development in Flash
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat jádro herního enginu a editoru pro konfiguraci herních mechanismů na platformě Flash. Herní engine bude modulární, aby jej bylo možné rozšiřovat a využívat pro různé typy her. Součástí práce bude ukázka hry nakonfigurované v tomto editoru. V neposlední řadě se budu snažit prezentovat praktické zkušenosti z vývoje reálné hry.Abstract:
The aim of the thesis is to design and implement game engine and editor for configuring the game mechanics on the Flash platform. The game engine is modular, so that it can be expanded and used for different types of games. Sample game configured in this editor will be the part of the work. Finally, I will try to present practical experiences from the development of the real game.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t0w6b/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2014
- Supervisor: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
- Reader: RNDr. Ondřej Strnad, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Platformer game with block-based programming control
David Dobrovolný -
Game-based learning: Návrh edukativní počítačové hry
Renáta Šajnarová -
Design a tvorba deskových her
Darina Bannikova -
Životní cyklus vývoje her pro mobilní platformy
Blažej Kobela -
Vývoj her pro mobilní platformy
Libor Zapletal -
Vývoj her pro mobilní zařízení s využitím herního prostředí Unity
Marek Orosz -
Produkce v průmyslu vývoje počítačových her
Hana Kretková