Bc. Veronika Vejrostová
Bachelor's thesis
Integrace žáka s poruchou chování
The integration of pupil with a behavior disorder
Abstract:
Bakalářská práce „Integrace žáka s poruchou chování“ pojednává o procesu integrace žáka s poruchou chování do běžné základní školy. Práce zachycuje a analyzuje názory a postoje rodiče integrovaného žáka, třídního učitele, školní psycholožky a asistenta pedagoga. Snaží se zjistit, jak tuto integraci žáka vnímají oni sami. Teoretická část vysvětluje základní pojmy, jako integrace/inkluze, vzdělávání …moreAbstract:
This bachelor thesis "Integration of a pupil with a behavioral disorder" deals with the process of integration of a pupil with behavioral disorders into regular primary school. The study describes and analyzes the opinions and attitudes of parents of the integrated pupil, class teacher, school psychologist and teaching assistant. They are trying to figure out how this integration is perceived by themselves …moreKeywords
Integrace inkluze poruchy chování specifické poruchy učení speciální vzdělávací potřeby individuální vzdělávací plán asistent pedagoga sociální prostředí případová studie Integration inclusion behavior disorder specific learning disorders special educational needs individual educational plan teaching assistant social environment case study
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/paocw/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2017
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Markéta Sedláková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Education / Social Education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová