Nekalá soutěž se zaměřením na klamavou a srovnávací reklamu – Bc. Vladimíra Marušíková
Bc. Vladimíra Marušíková
Bachelor's thesis
Nekalá soutěž se zaměřením na klamavou a srovnávací reklamu
Unfair Competition with Focus on Misleading and Comparative Advertising
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na českou právní úpravu klamavé a srovnávací reklamy. Začátek práce je zaměřen na historický vývoj práva nekalé soutěže v českých zemích. V dalších kapitolách jsou vymezeny základní pojmy nekalé soutěže a následně podrobně rozebrány dvě skutkové podstaty – klamavá reklama a srovnávací reklama. Dále jsou k nim uvedeny modelové příklady z České republiky. Závěr práce je věnován …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the Czech legislation, Misleading and Comparative advertising. The beginning of the work is focused on the historical development of the law of unfair competition in the Czech lands. In the later chapters are defined basic concepts of unfair competition and subsequently dealt with in detail in two of the facts – Misleading advertising and Comparative advertising. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 7. 2013
Identifier:
https://is.sting.cz/th/vl4t8/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 9. 2013
- Supervisor: doc. JUDr. Ludmila Lochmanová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Aleš Drbal
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie StingSting academy
Bachelor programme / field:
Law Specialization / Law in Business
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama v ČR a v zahraničí
Adam Kurzok -
Porovnanie právnej úpravy klamlivej a porovnávacej reklamy v Českej republike a Nemecku
Erika Urdovičová -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
Valuation of non-cash contributions in the German start-up balance sheet according to the German Commercial Code, Austrian Commercial Code and International Financial Accounting Standards
Andreas Laux -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Srovnávací reklama
Veronika Cyprysová -
Srovnávací reklama
Michaela Kostrounková -
Srovnávací reklama v marketingové praxi (příklady a jejich právní hodnocení)
Lucie Hubaczová